T-33 med delt personlighed!

NOT on display any more! Dette fly er nu ikke mere udstillet. Det er hugget op.

En trofast ven af vores hjemmeside fra Tyskland har et rigtigt godt spørgsmål: Museets T-33 "905" har set sådan ud i mange år. Hvorfor er der så en 905 hale på en T-33 i Tyskland?  Her er forklaringen fra Per Thorup Pedersen: "Danske Militærfly":

"DT-102 og DT 905 har på et tidspunkt fået byttet halerne. Så ved udfasningen stod DT-102 på Værløse med halen fra DT-905. DT-905 havde halen fra DT-102 monteret indtil den blev restaureret til udstillingsbrug på FSN Karup Museum, hvor den fik halen fra DT-492. Halen fra DT-102 (mrk. 905) blev udskiftet da den blev restaureret til udstillingsbrug - Denne gang fra DT-847 eller DT-450, så halen der i dag er i Frankrig er den originale DT-905 hale, mens den hale der sidder på DT-905 i Karup er fra DT-492 - Forvirret........"

 

Palle J. C. 12.07.2013 18:43

DT-905. DT-102 og DT 905 har på et tidspunkt fået byttet halerne. Så ved udfasningen stod DT-102 på Værløse med halen fra DT-905. DT-905 havde halen fra DT-102 monteret indtil den blev restaureret til udstillingsbrug på FSN Karup Museum, hvor den fik hale

Palle J. C. 12.07.2013 18:46

Tak til Per Thorup Pedersen for denne opklaring! ("Danish Military Aircraft"). PJC

| Svar

Nyeste kommentarer

27.11 | 19:24

Jeg har skrevet 3 plans geometri på en Commodore VIC 20 tilbage i 1981 eller 2 .
Den kube er starten på moderne geometri, programmeret som en animation.

27.11 | 19:13

I 1988 byggede jeg en analog Jostykit radio og koblede den til en VIC 20 Commodore.
Jeg havde læst i Readers Digest, at en pilot blev reddet af en radio.

13.10 | 20:51

Tak! Jeg har lige prøvet og 2. gang lykkedes det?
Mvh Palle.

11.10 | 19:34

Hej
Den hjemmeside i har linket til virker ikke mere :P

- Gustav