Firmaet "Rustek" i Skive har sponseret et stativ, så vores "gate-guard" Draken ikke får "flade sutter"!
20. december 2009
1. april 2004. Eagle crashtendere på vej til Kabul.
1. april 2004
31. marts 2005 Stationsflighten
31. marts 2005. Peter Bays pensionering.
31. marts 2005. Peter bays pensionering.
December 2006. 25 års jubilæum. GM S. Ø. Nielsen overrækker et Spitfire propelblad og hjul til foreningen.
Soldaterjubilæum 2004, MJ Ravn eksercerer.
FSF 2004, POM uddeler jubilæumstegn.
FSF 2004
En and røg i det venstre indtag. Den fortsatte ud i vingen. Hjulene kunne ikke sættes ud.
AT-154 bjærges. Crash-kranen "Dino" var til eftersyn, så der måtte improviseres.
Luftbilleder af Karup var engang "strengt forbudt". Nu kan alle gå på Google Earth.
Chanute AFB, Illinois, 1951. Teknikerkursus F-84.
Underkvartermester S. J. Christensen øv.tv. Allison J35 var motor i F-84.
Messerschmitt Bf 109G-10 fra the National Museum of the United States Air Force, Dayton, Ohio. (U.S. Air Force photo)
T-33 "flyver" ved Flyveskolen. "Pinden" er konstrueret af smedelærlinge ved EUC Viborg.
Lockheed T-33 "Silver Star", eller "T-bird", er restaureret af pensionister fra FSN Aalborg.
Hughes 500, H-6, udfases 12/9 2005.
Stationchef POM var tidligere H-6 pilot. Han landede engang på et amerikansk hangarskib i Nordsøen!
En modelhilsen til en veterantekniker. Er de landet ved en pølsevogn?
H-6 havde en kort karriere på Karup - i Hangar 6! 2003 - 2005.
En gang fløj far en rigtig helikopter!
Fra bogen "Tordenjet kalder Karup".
ESK 725 piloter ("Tordenjet kalder Karup").
ESK 727 pilot ("Tordenjet kalder Karup"):
GCA landingsradaren. O-10 crashtender i baggrunden. ("Tordenjet kalder Karup").
F-84 eftersyn. ("Tordenjet kalder Karup").
Kontroltårnet ("Tordenjet kalder Karup").
HAWK luftværnsmissil affyres. Endnu en kortvarig beboer på Karup.
"Poltava" på vej til Cuba.
"Kasimov" med Il-28 bombefly på vej til Cuba.
"Poltava" vender om.
Foto Jørgen Amorsen: "Jess Zahl fra Randers så vidt jeg husker 206933/54". (med 727 F-84)
ESK 727 F-84 med målslæbningsstativ under kroppen. Foto: Jørgen Amorsen.
B-29 O-44-27295 taget ud af geleddet på vej til skydebanen! Foto: Jørgen Amorsen.
"Hjemsendelsestur" i KZ VII (Fra Herning Skinderholm!) Foto: Jørgen Amorsen.
Olympia 2, 96-962, (OY-BKX bl.a.). Sommerlejr på Vandel? Foto Jørgen Amorsen.
Rekrutskolen Gedhus august 1972. 1. gruppe, 1. deling, 1. eskadrille. Bemærk hårlængden! (Foto Axel Søgaard).
Ådalen august 1972. MJ Bonne.
Ådalen august 1972.
Ådalen august 1972.
Ådalen august 1972. OS Landor.
Ådalen august 1972.
Ådalen august 1972.
Gedhus september 1972. Soldaterjubilæum.
Afgivelseseskadrillen sommer 1973. Manden i blå skjorte havde brækket en arm under en alarmeringsøvelse!
TF-100F cockpit på vej ud af "motorprøvestanden".
TF-100F canopy. (21/3 2007).
Restaureret af FSN Karups pensionister.
ESK 727's geniale vartegn - Thor´s Hammer.
Flyverløjtnant I(R) E. Lund, "LUE", designede ESK 727's bemaling i 1959.
Flyvevåbnets Historiske Samling hjælper med "muskelkraft".
Cockpittet ankommer til Gedhus. Ja, hun har "klemt" næsen ved en hård landing!
CAT-folk (Centraliseret Ammunitions Tjeneste) øver sig på en Draken. (KARFOT)
Draken A-010's cockpit efter kollision med AT-156. NEP havde ikke megen plads til hovedet, inden han blev reddet af BOR. (KARFOT).
AT-156, den anden part i kollisionen, løftes af "Dino". (KARFOT).
A-010 vendes. Begge fly måtte til SAAB i Sverige for reparation. (KARFOT)
7. januar 2004
7. januar 2004. Helikoptertræf.
2. juni 2003. "Vandel" rykker ind. Det lød godt!
Fennec havde stadig sigtemidler og holdere til TOW missiler. (Panserværn).
Hughes 500, eller H-6, observationshelikopter.
ESK725 Re-union sep. 2003. Harvard 306/309.
Harvard. Moesgård. ESK 725 Re-union sep. 2003.
Harvard 309 styrtede desværre ned dagen før "Åbent Hus" på Karup i 2005.
Arne Moesgård og SSG Ib H. Jensen, Flyveskolen omkom. (Foto Alf blume 2005)
Harvard 309, Værløse, 1974. (Foto: Alf Blume).
ESK 725 Re-union 2003. "Lindormen" og F-16.
Velkommen hjem maj 2002. Fra Manas/Bishkek, Kirgisistan.
C-130H maj 2002. De "gamle" C-130 blev solgt til Egypten.
Ambulancefly. Hawker Siddeley 125 fra ADAC. (Tysk FDM). Maj 2002.
Rapelling. SIKU 2003. (Sikkerhedspolitisk Kursus).
Rapelling af jægere SIKU 2003.
Maj 2002. Gammel beton fræses op.