Fotoalbum

Fejemaskiner på 04/22

Der skal tages hensyn til vindretningen.

Antonov An-12

"Aerovis". Et bulgarsk fragtselskab.

An-12 er bygget til is og sne.

Tre Chinook fylder godt.

Der ryddes forsigtigt så "APS" kan komme til.

APS = Aerial Port Service

Luftens "havnearbejdere"! Her og ude i verden.

Bemærk skiene til landing på sne.

De hollandske CH-47 -

- var på vej til Norge.

Løb ind i dårligt vejr.

Og landede på Karup.

Selvfølgelig i week-enden!

"Sne-Fræseren" må konstant reducere/fjerne volde fra plovene.

I modsætning til C-130 -

- er lastrummet ikke under tryk.

An-12 med levende kvæg flyver derfor ikke over 12.000 fod!

Hvordan er det nu med "mands minde"? 🤔 
Er det 6 uger? 😉
Her er i hvert fald nogle billeder fra 22. februar 2007. (Men isbryderne var dog ikke ude!)
(Det kom de heller ikke i 2009/10, selvom der var kulde og sne som i 1996).

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

18.11 | 21:28

Kære Else. Vi er selvfølgelig interesseret ii artiklen. Kan du ringe onsdag mellem 09 og 15 på 72842090?
Med Venlig Hilsen.
Palle J. C.

...
12.11 | 09:39

Hej, måske I kan hjælpe mig. Jeg har før fundet en artikel om arbejdere der kørte Bjerringbro - karup, da lufthavnen blev etableret. Kender nogen til det?

...
09.11 | 18:28

Det siges, at den ene fløj i en pæn bue over den 2 sædet. Jeg så det ikke, men det kan være historier, som kørte på flyvestationen.

...
08.11 | 13:00

(3) og hældte skum på. I bagklogskabens lys ville man i dag lade en mand blive tilbage ved NEP. Psykisk førstehjælp. Der var ikke ild i flyet. Mvh. Palle J. C.

...
Du kan lide denne side